WITAMY NA STRONIE GMINY WŁADYSŁAWÓW

Rzymskie wakacje w styczniu.

O tym, że Wieczne Miasto potrafi oczarować turystów nie tylko w pełni lata, ale także zimą mieliśmy okazję niedawno się przekonać, uczestnicząc w czterodniowej wycieczce do Rzymu zainicjowanej przez stowarzyszenie „Koniczynka” we Władysławowie. Nasza wyprawa stanowiła jednocześnie uwieńczenie projektu „Szlakiem Jana Pawła II”, w ramach którego wcześniej odbyły się wycieczki do Wadowic, Krakowa i Łagiewnik. Swą przygodę z Rzymem rozpoczęliśmy 21 stycznia na lotnisku w Modlinie, skąd udaliśmy się rejsowym samolotem do stolicy Włoch. Stamtąd jeszcze w tym samym dniu autokar wraz z przewodnikiem zabrał nas do Monte Cassino, gdzie zwiedziliśmy słynny klasztor benedyktynów oraz cmentarz poległych, na którym oddaliśmy hołd polskim żołnierzom poprzez złożenie pamiątkowego sztandaru. Po zwiedzeniu Monte Cassino udaliśmy się do miejsca zakwaterowania, czyli Domu Polskiego Jana Pawła II, prowadzonego przez polskie zakonnice. Oprócz licznych pamiątek związanych z osobą papieża Polaka spotkaliśmy się tam z prawdziwie polską gościnną atmosferą. Swoje dalsze wycieczki po Rzymie w kolejnych dniach odbywaliśmy komunikacją miejską pod opieką wspaniałych przewodników.
W kolejnym dniu mieliśmy okazję podziwiać najsłynniejsze rzymskie zabytki, począwszy oczywiście od symbolu miasta, czyli Koloseum. Ogromne wrażenie zrobiły na nas Panteon, jeden z najlepiej zachowanych zabytków z czasów Cesarstwa oraz przepiękna barokowa Fontanna di Trevi. Zwiedzaliśmy również Kapitol z pomnikiem wilczycy, Forum Romanum, Plac Wenecki z potężnym marmurowym Ołtarzem Ojczyzny oraz słynne Schody Hiszpańskie.
Trzeci dzień wycieczki spędziliśmy w Watykanie, podziwiając przede wszystkim monumentalną Bazylikę św. Piotra, skrywającą w swym wnętrzu wspaniałe dzieła sztuki, jak choćby słynną Pietę Michała Anioła, a w Kaplicy św. Sebastiana mogliśmy pomodlić się przy grobie Jana Pawła II. Wiele godzin spędziliśmy w Muzeum Watykańskim, podziwiając jego unikatowe zbiory a także najważniejszy zabytek, czyli Kaplicę Sykstyńską, której ściany i sufit w całości pokryte są wspaniałymi freskami autorstwa Michała Anioła, Sandro Botticellego, Pietro Perugino. Niestety, każda przygoda kiedyś się kończy. Po tylu niezwykłych doznaniach i wrażeniach czwartego dnia musieliśmy pożegnać się z Wiecznym Miastem, ale pamięć o nim na pewno pozostanie w nas na bardzo długo. Organizatorem naszej wyprawy do Rzymu było Biuro Podróży Travel z Kalisza.