WITAMY NA STRONIE GMINY WŁADYSŁAWÓW

„Wyjdź z domu i poznaj świat”

Stowarzyszenie „Koniczynka” we Władysławowie po raz kolejny było partnerem projektu „Wyjdź z domu i poznaj świat” zorganizowanego przez Stowarzyszenie NEURON Pomocy Dzieciom i Osobom Niepełnosprawnym w Dąbrowie Górniczej.

W ramach projektu 49 osób z terenu naszej gminy i okolic uczestniczyło w wycieczce turystyczno-rekreacyjnej dla osób niepełnosprawnych Pomorze-Zatoka Gdańska w dniach od 29 września 2023 r. do 2 października 2023 r. Wraz z przewodnikami zwiedziliśmy wiele ciekawych i atrakcyjnych miejsc, m.in. muzeum rybołówstwa na Helu, fokarium, gdzie obserwowaliśmy karmienie zwierząt oraz port rybacki w Pucku ze słupkiem Józefa Hallera, który dokonał zaślubin Polski z morzem w roku 1920, to on powiedział że „Narodowi Polskiemu potrzebne jest morze jak człowiekowi płuca”.

Następnego dnia trasa zwiedzania to: Gdynia i statek Dar Pomorza, spacer po Gdańsku, w tym ul. Długa, pomnik Neptuna oraz Bazylika Mariacka; największa ceglana świątynia na świecie z XIII w. W Oliwie odwiedziliśmy katedrę, czyli najdłuższy kościół w Polsce o dł. 107 m., w której, wysłuchaliśmy 20 minutowego koncertu organowego.

Kolejnym miejscem zwiedzania było Westerplatte, miejsce gdzie zaledwie 200 żołnierzy przez 7 dni walczyło o naszą Polskę we wrześniu 1939 r. W ostatnim dniu pobytu w Ośrodku Przygotowań Olimpijskich Cetniewo podziwialiśmy miasto Władysławowo podróżując meleksem, słuchając jednocześnie kaszubskiej muzyki.

Zrealizowany projekt przyczynił się do tego, że osoby niepełnosprawne mogły wyjść z domu i poznać historię oraz podziwiać urocze zakątki naszego Pomorza i Zatoki Gdańskiej. Dziękujemy Prezesowi Stowarzyszenia NEURON Panu Bogdanowi Zandeckiemu za trud i pracę włożoną w przygotowanie projektu oraz pozyskanie środków pieniężnych z PFRON-u. Mam nadzieje, że za rok po raz kolejny spotkamy się z uczestnikami projektu z woj. śląskiego, małopolskiego i lubelskiego.