Termin składania wniosków:
Agencja przyjmuje wnioski o pomoc finansową dla kół gospodyń wiejskich z gminy o frekwencji powyżej 60 % w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r.
Wnioski o udzielenie pomocy należy składać na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję na jej stronie internetowej do Kierownika BP ARiMR, właściwego ze względu na siedzibę koła, w terminie do dnia 29 listopada 2024 r.
W przypadku złożenia wniosku po dniu 29 listopada 2024 r. nie wszczyna się postępowania w sprawie przyznania pomocy.
Wnioski można składać: osobiście w Biurach Powiatowych ARiMR, za pośrednictwem platformy ePUAP, za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl, lub wysłać za pośrednictwem operatora pocztowego (np. Poczta Polska).
Beneficjenci pomocy:
Pomoc będzie udzielana na podstawie § 13zzr rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. z 2015 r. poz. 187 z późn. zm.)
Zgodnie z ww. przepisami beneficjentem pomocy może być koło gospodyń wiejskich:
1) wpisane do dnia 15 października 2023 r. do:
– Krajowego Rejestru Kół Gospodyń Wiejskich, o którym mowa w ustawie z dnia 9 listopada 2018 r. o kołach gospodyń wiejskich,
albo wpisane do tego dnia do:
– Krajowego Rejestru Sądowego – w przypadku kół gospodyń wiejskich działających jako:
a) stowarzyszenie na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach;
albo jako
b) kółko rolnicze na podstawie ustawy z dnia 8 października 1982 r. o społeczno-zawodowych organizacjach rolników;
albo
2) które: na dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy zostało wpisane do Krajowego Rejestru Kół Gospodyń Wiejskich, o którym mowa w ustawie z dnia 9 listopada 2018 r. o kołach gospodyń wiejskich,
oraz które na dzień 15 października 2023 r. działało jako:
a) samodzielne koło gospodyń wiejskich na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 października 1982 r. o społeczno-zawodowych organizacjach rolników;
albo jako
b) jednostka organizacyjna kółka rolniczego na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 października 1982 r. o społeczno-zawodowych organizacjach rolników.
3) którego siedziba znajduje się na obszarze gminy, w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 %;
4) które nie jest w stanie likwidacji
5) które posiada numer identyfikacyjny, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności (Dz.U. z 2023 r. poz. 885), tzw. nr EP. (wniosek EP może zostać złożony razem z wnioskiem o pomoc).
Szczegółowe informacje oraz formularz wniosku: tutaj